Dla naszego klienta, licencjonowanego domu maklerskiego założonego w 2012 roku, nadzorowanego przez KNF, członka warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, lidera na rynku usług depozytariusza alternatywnych funduszy inwestycyjnych i jednej z najszybciej rozwijających się instytucji rynku finansowego w Polsce, poszukujemy aktualnie osoby na stanowisko:
Warszawa Nr ref: DDPDF/X/JK/2024 |
Bankowość / Finanse
|
Dyrektor Departamentu Przechowywania Instrumentów Finansowych
Celem postawionym przed zatrudnioną osobą jest przejęcie odpowiedzialności za funkcjonowanie Departamentu Przechowywania Instrumentów Finansowych, zarządzanie pracą 8-osobowego zespołu, obsługa istniejących klientów, jak również pozyskiwanie nowych.
Zatrudniona osoba odpowiedzialna będzie za:
- kontakty z klientami w związku ze świadczeniem przez firmę usług przechowywania lub rejestrowania instrumentów finansowych
- nadzór nad realizacją budżetu Departamentu oraz celów sprzedażowych
- kreowanie i wdrażanie nowych produktów i usług związanych z podległymi liniami biznesowymi oraz współpracę z innymi jednostkami organizacyjnymi firmy
- bezpośredni nadzór nad wszystkimi zadaniami wchodzącymi w zakres prac Departamentu obejmujący m.in.:
- przechowywanie lub rejestrowanie instrumentów finansowych, w tym prowadzenie rachunków papierów wartościowych i rachunków zbiorczych oraz prowadzenie rachunków pieniężnych (usługi Agent Emisji, Rejestr Akcjonariuszy, Rachunek Papierów Wartościowych, etc.)
- kontakty z emitentem rejestrowanych instrumentów finansowych oraz informowanie emitenta o wysokości świadczeń należnych z tych instrumentów
- wystawianie zaświadczeń depozytowych, dokonywanie rozliczeń transakcji
- weryfikowanie instrumentów finansowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego przyjęcia, wydania, zarejestrowania lub wykreślenia
- wprowadzanie przelewów oraz weryfikowanie poprawności wprowadzonych w przelewach danych,
- oraz inne wynikające z prawidłowego funkcjonowania departamentu.
Wymagania:
- doświadczenie na podobnym stanowisku, w tym w zarządzaniu kilkuosobowym zespołem w branży finansowej, najchętniej wyniesionym z pracy w domu maklerskim, ale również mile widziane są osoby z potencjałem, gotowe na kolejne wyzwanie, a wywodzące się z sektora finansowego/bankowego/ obsługi funduszy inwestycyjnych, inne
- znajomość sektora finansowego i umiejętność swobodnego poruszania się w nim oraz umiejętność generowania okazji biznesowych
- znajomość prawa finansów, warunków emisji papierów wartościowych
- umiejętność weryfikacji dokumentacji finansowej od strony biznesowej w zakresie świadczonych usług dla klientów
- j. angielski - swobodna komunikacja w mowie i w piśmie (obsługa klientów zagranicznych)
- wykształcenie wyższe w obszarze finansów, bankowości, funduszy inwestycyjnych, pokrewne
- umiejętność zarządzania zespołem: bardzo dobre umiejętności komunikacyjne, menadżerskie w zakresie motywowania i liderowania zespołu
- proaktywność w poszukiwaniu nowych możliwości biznesowych, nawiązywaniu kontaktów zewnętrznych i budowaniu długofalowych relacji
- mile widziana licencja maklera, w tym egzamin zdany na WGPW (makler nadzorujący)
- mile widziane doświadczenie w zarządzaniu systemami służącymi do prowadzenia rachunków papierów wartościowych ARGOS moduł MBO oraz rejestru akcjonariuszy Risco Cesar.
Oferujemy:
- pracę w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej, wyróżniającej się silną pozycją na rynku kapitałowym, nieustająco się rozwijającą, z bardzo stabilnie rosnącym biznesem
- niezależność i samodzielność, w tym możliwość realnego wpływu w działaniu Dyrektora na danym stanowisku
- możliwość pracy w firmie wyróżniającej się elastycznością, szybko i sprawnie podejmującej decyzje
- odpowiedni pakiet socjalny.